історія досліджень умовнорефлекторної діяльності

історія досліджень умовнорефлекторної діяльності

Експериментальне вивчення умовно - рефлекторної діяльності. Асоціативне навчання, що включає класичні і інструментальні умовні рефлекси, інтенсивно досліджувався протягом усього xx ст. Класичні умовні рефлекси. Початок досліджень інструментальних умовних рефлексів пов язано з ім ям е.

Як вже говорилося, цим вченим була створена методика, що отримала назву методу проблемних ящиків. Вона полягала в тому, що посаджене в ящик тварина повинна була знайти вихід з нього, відкривши дверцята. спеціальні дослідження засвідчують, що постійність сприймання не дається людині від народження, вона формується поступово у відповідності з певними закономірностями; - у психічній діяльності беруть участь конкретні анатомо - фізіологічні утворення, що забезпечують реалізацію механізмів психо - фізіологічних процесів. Зазначене є підтвердженням взаємозв’язку фактів, закономірностей та механізмів психіки в життєдіяльності людини. Тому вивчати потрібно те, що можна досліджувати за допомогою об’єктивних методів; г) з середини хх ст. і до наших днів предметом вивчення є психіка, психічні явища. історичний розвиток психології. Класичні дослідження умовно - рефлекторної діяльності організму, які заклали основу вчення в. Павлова про вищої нервової діяльності, були проведені з використанням рефлексів слиновиділення (эффекторное ланка рефлекторної дуги - слинні залози). Методика досить проста і зводиться до наступної схеми. Для вироблення позитивного (або негативного) харчового умовного рефлексу тварині пред являють індиферентний по відношенню до безумовного рефлексу слиновиділення стимул (наприклад, світловий або звуковий подразник) з наступним або одночасним підкріпленням його безумовним подразником (їжа). Вважають, що умовно - рефлекторному контролю піддаються майже всі внутрішні органи. На основі рухових реакцій утворюється багато інструментальних умовних рефлексів. За біологічним значенням розрізняють вітальніумовні рефлекси (харчові, оборонні, регуляції сну), зоосоціальні (статеві, батьківські), рефлекси саморозвитку (дослідницькі, імітаційні, ігрові). Потім були розроблені методи дослідження руховихумовних рефлексів, сучасних дослідженнях умовних рефлексів реєструються не тільки рухові та секреторні відповіді, а й електрична активність кори головного мозку та м язів, а також окремих нейронів. Для автоматичного аналізу електроенцефалограми використовують комп ютер. Основні особливості умовно - рефлекторної діяльності людини. У міру морфологічного дозрівання і розвитку діяльності мозку поведінка людини змінюється і удосконалюється. Самою основною межею умовнорефлекторної діяльності дитини в першому півріччі життя є те, що найбільш ефективними для неї подразниками є комплексні і перш за все одночасні комплекси подразників (м. Фізіологічні дослідження показують, що в цей період відбувається прискорення утворення умовних рефлексів на конкретні подразники і уповільнення утворення умовних рефлексів на словесні сигнали. Разом з тим в школі підлітку ставлять такі вимоги, які суперечать фізіологічним особливостям його розвитку.

Мають сталі рефлекторні дуги. Не мають сталих рефлекторних дуг. Утворення умовних рефлексів неможливо без участі. Різновидностями безумовного зовнішнього гальмування умовних рефлексів є умовно - рефлекторною. Властива тільки людині озвучена думка називається. Здатність зберігати і відтворювати інформацію без зміни змісту називається у межах науково - дослідницької діяльності здійснюються наукові дослідження. Наукове дослідження – цілеспрямоване пізнання, результати якого виступають як система понять, законів і теорій. Наукове дослідження має об‘єкт і предмет на пізнання яких воно спрямоване.

Предмет знаходиться в межах об‘єкта, який вивчається. Мета наукового дослідження включає визначення об‘єкта, достовірність вивчення його структури, характеристик, зв‘язків на основі розроблення у науці принципів та методів пізнання для отримання корисних для діяльності людини результатів, впровадження в практику, отримання певного ефекту.

Завдання – це певні напрями дослідження, які дозволяють реалізувати поставлену мету.

історія та досягнення кафедри психології у 1993 - 1996 роках кафедра випускала слухачів дворічних курсів перекваліфікації дипломованих фахівців зі спеціальностей „практичний психолог” і „соціальний психолог для збройних сил україни”. У руслі даної проблематики розробляються такі окремі напрямки досліджень як. Гуманістичний та екзистенційний підхід до особистості, психологія творчості та методи активізації творчого потенціалу особистості, життєсмислова детермінація самоздійснення особистості; проблеми темпоральної психології; психологія девіантної поведінки; сучасні техніки у психологічному консу 3. Умовно - рефлекторна діяльність як основа формування адаптивних форм. Поведінки (дегтяренко т. Диференціальна психофізіологія – дослідження тих нейрофізіологічних та психофізіологічних механізмів, які є підґрунтям для формування міжіндивідуальної варіативності психологічних ознак людини, особливостей реагування особистості на чинники різного ґенезу, що створює передумови для успішного виконання індивідом тих чи інших складних форм психічної діяльності; подальша розробка цього напряму може знайти відображення у таких його прикладних аспектах. 1) психофізіологічні стани людини; 2) педагогічна психофізіологія; 3) екологічна психофізіологія; 4). Результати психофізіологічних досліджень знаходять надзвичайно широке застосування у різних сферах життєдіяль - ності людини. Це цілком закономірно, оскільки погляди щодо необхідності підходу до людини як цілісної біопсихосоціальної системи в сучасній науці набули значного поширення. Вікова - онтогенетичні зміни фізіологічних основ психічної діяльності людини. Психофізіологічна проблема. Психофізіологія - історія розвитку.

Перспективи розвитку психофізіології. опанувати найпростіші методичні прийоми дослідження функції аналізаторів, вищої нервової діяльності й систем організму; - застосовувати основні гігієнічні методи оцінки якості навколишнього середовища; - проводити оцінку раціональності харчування дітей; - володіти прийомами організації оптимального рухового режиму й загартовування дітей; 10. Фізіологія (внд та вікова) з основами генетики. Лягло в основу етологічного вчення еволюції поведінки. Лоренц за у фізіології нервової діяльності таким предметом стало досліджен - ня виникнення та розвитку рефлекторної поведінки. У генетиці – спадковість стереотипних форм адаптивної поведінки. У палеозоології – становлення різних форм поведінки у філогенезі. Вища нервова діяльність – це сукупність взаємопов’язаних нервових процесів, що відбуваються у вищих відділах центральної нервової системи і забезпечують перебіг поведінкових реакцій тварин і людини. Вона є нерозривною єдністю природжених і набутих форм пристосування. Вища нервова діяльність має важливе значення у процесі набуття нових рухових навичок та адаптації до різноманітних фізичних вправ. Завданням фізіології вищої нервової діяльності є пізнання загальних закономірностей роботи мозку, встановлення правил, за якими відбувається сприйняття, переробка, збереження та відтворення одержаної і реферат. Спосіб дослідження умовно - рефлекторної діяльності свиней включає спостереження свиней в індивідуальних типових станках, силу, врівноваженість та рухливість коркових процесів, нанесення зовнішнього подразника. Обстеження стану здоров я населення виявило, що рівень загальної захворюваності в україні один із найвищих не лише серед країн західної європи, але й колишнього срср. За цим показником україна перебуває на другому місці серед держав снд. Прогресує тенденція значного погіршення здоров я дітей і підлітків. Проблема поліпшення здоров я населення сьогодні перетворилася у проблему його елементарного збереження. Стан здоров я будь - якої людської популяції (суспільне здоров я) визначають чотири фундаментальні процеси. Відтворення здоров я, його формування, споживання, від основні особливості умовно - рефлекторної діяльності людини. Відтворення здоров я, його формування, споживання, від реферат. Характеристика умовно - рефлекторної діяльності. Півкулі великого мозку - їх кора і найближчі підкоркові структури являються вищим і найбільш реактивним відділом цнс тварин і людини. В числі вивчених функцій цього відділу є здійснення складних рефлекторних реакцій, які складають основу внд організму.

Вперше уявлення про рефлекторний характер діяльності вищих відділів головного мозку було широко і детально розвинене засновником вітчизняної фізіології і. Сєченовим в його книзі рефлекси головного мозку.

Сєченова одержали блискучий розвиток в дослідженнях і. На базі хронічного експерименту і. Павлов розробив методику умовних рефлексів і створив вчення про вищу нервову діяльність. Умовно - рефлекторна діяльність людини — надзвичайно складна, різноманітна й тонка система зв’язків. Нові нервові зв’язки утворюються на грунті не лише безумовних, а й існуючих, раніше утворених умовних зв’язків, які набрали відповідної сили та стійкості. Необхідними умовами утворення умовних рефлексів є оптимальна сила подразника, активність кори великих півкуль головного мозку та підкріплення умовних подразників безумовними. У навчанні такими підкріпленнями є інтерес до знань, допитливість, здивування новизною явищ. Зіставлення психічних і фізіологічних проявів процесів внд. Такі зіставлення використовують щодо вищих функцій мозку людини. Умовно - рефлекторна діяльність. Набуті форми поведінки формуються протягом індивідуального життя. Це формування навиків і пристосування реакції організму на впливи зовнішнього середовища. Явище домінанти заключається в тому, що серед рефлекторних актів які можуть бути виконанні в даний момент часу, є рефлекси, реалізація яких представляє найбільше значення для організму в даний момент часу.

В кожен момент часу декілька нервових центрів можуть претендувати на роль домінуючої. В кінцевому ітозі який - небудь один з цих центрів стає домінуючим і реалізує рефлекс. По досягненні цього корисного результату активність нервового центру знажується і домінуюча роль переходить до іншого центру.

Студенти повинні знати. Нейрофізіологічні механізми психіки. Рефлекторну діяльність мозку.

Основні властивості нервової системи і типи вищої нервової діяльності. Закономірності переробки інформації в сенсорних системах. Методи оцінки властивостей нервової системи; студенти повинні вміти. Планувати та організовувати дослідження психічної діяльності людини. Проводити вивчення і обстеження при діагностиці основних властивостей нервової системи. Оцінювати ефективність психологічних впливів на людину по зміні умовно - рефлекторної діяльності. Характеризувати умовно - рефлекторні. Та б гальмування умовно - рефлекторної діяльності. Оптимальне функціонування кори головного мозку забезпечується при обов’язковій взаємодії активних процесів збудження і гальмування. Збудження бере участь в утворенні рефлексів і їх здійсненні. Умовно - рефлекторне (внутрішнє) гальмування умовних рефлексів характерне лише для клітин кори головного мозку.

Як і сам умовний рефлекс, внутрішнє гальмування тимчасове.

Воно виникає при систематичному непідкріплені умовного рефлексу безумовним. Фізіологічними експериментами встановлено, що діяльність нервової системи, а за.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

катехизм приготування до першої святої сповіді зошит відповіді

контрольна робота фізика 9 клас рух і взаємодія закони збереження

відредагувати словосполучення відповіді співпали

едера відповіді на модуль 2

конспект уроку ядс 2 клас волощенко